Kwestie związane z właściwą dietą i zdrowym stylem odżywiania się są szalenie modne, a co za tym idzie coraz więcej osób odwiedza strony internetowe o takiej tematyce i poszukuje usług doświadczonego dietetyka. Dlatego też osoba prowadząca swój własny gabinet i świadcząca właśnie takie porady dietetyczne może zyskiwać coraz to nowych klientów, tym bardziej jeśli zdecyduje się na jakąś formę reklamy, na przykład taką jak pozycjonowanie swojej firmowej strony w sieci. Pozycjonowanie stron jest popularną formą reklamy w wyszukiwarce internetowej, z której korzysta coraz więcej przedsiębiorców, ale i lekarzy, którzy decydują się zarabiać na swojej prywatnej praktyce. Jednakże, jak wypozycjonować stronę dietetyka? Jak zacząć, aby pozycjonowanie miało sens i aby mogło przynieść fatyczne zyski?
Działania, jakie warto podjąć na samym początku
Do takich działań przede wszystkim należy ustalenie odpowiednich słów kluczowych, które z jednej strony będą pasowały do prowadzonej działalności, będą reklamowały te usługi, na których sprzedaży zależy nam najbardziej i jednocześnie będą często wpisywane przez użytkowników do wyszukiwarki. Wykorzystując darmowe narzędzia diagnostyczne można przygotować sobie listę takich fraz, aby finalnie wybrać kilka z nich do pozycjonowania. Co ważne, najlepiej wybierać frazy sprzedażowe, o dużej poszukiwalności, ale też mniejszej lub średniej konkurencyjności tak, aby mieć realne szanse na pokonanie innych stron, jakie już są obecne w top 10 na dane frazy. Kolejną ważną rzeczą jest to, czy zdecydujemy się na pozycjonowanie lokalne, które zakłada, że najbardziej interesują nas Ci użytkownicy, którzy poszukują danej usługi na konkretnym obszarze. W przypadku stacjonarnego gabinetu dietetyka to właśnie pozycjonowanie lokalne, np. na terenie danego miasta będzie najlepszym pomysłem. Odbiorcy takiej usługi najczęściej będą chcieli umówić się na wizytę blisko swojego miejsca zamieszkania. Można więc pokusić się o wybranie fraz, gdzie dodatkowo znajduje się nazwa danego miasta czy też miejscowości. Warto też wyposażyć się w jakieś narzędzie, które automatycznie będzie dla nas zliczać pozycje strony na wskazane słowa kluczowe- to pozwoli nam cały czas trzymać rękę na pulsie.
Przygotowanie strony poprzez optymalizację
Jeszcze zanim zaczniemy jakiekolwiek linkowanie, najlepiej jest w odpowiedni sposób zoptymalizować stronę, którą będziemy reklamować. Dzięki temu będzie ona bardziej przyjazna wyszukiwarce, łatwiej będzie ją umieścić na wysokich pozycjach, a także ma szansę być bardziej przyjazna dla użytkownika. Można pokusić się o optymalizację kodu, ale też i zawartości tekstowej strony, która również jest bardzo ważna.
Strategia linkowania strony
W pozycjonowaniu bardzo istotne jest to, jaką strategię linkowania przyjmiemy. Chcąc odpowiedzieć sobie na pytanie o to, jak wypozycjonować stronę dietetyka tak naprawdę trzeba spytać o to, gdzie będziemy stronę linkować. Warto więc już na początku zastanowić się nad tym, jaki budżet chcemy na ten cel przeznaczyć, gdyż nie we wszystkich miejscach uda się nam zalinkować bezpłatnie. Strategia link building powinna opierać się o różnorodność prowadzonych działań- powinniśmy unikać wszelkich schematów, które łatwo mogą zostać wykryte jako nienaturalne działania definiowane jako SPAM. Warto pomyśleć o reklamie w takich miejscach jak chociażby:
- Własny blog tematyczny, który będzie zawierał wartościowe dla użytkowników informacje związane ze zdrową żywnością, dziennymi jadłospisami lub też będzie prezentował różnego rodzaju porady żywieniowe. Jeśli sami będziemy właścicielami takiego bloga, będziemy mieli pełną kontrolę nad tym, co się w takim serwisie znajdzie, a więc będziemy mogli umieszczać takie linki, jakie nam będą potrzebne. Jednakże, przy takich stronach zapleczowych trzeba pamiętać, że również trzeba je w pewien sposób promować, aby zamieszczane tam linki miały jakąkolwiek moc.
- Można też linkować na blogach innych osób, które prowadzą strony związane ze zdrowym stylem życia. Można to robić w ramach komentarzy lub też można zamówić artykuł sponsorowany.
- W przypadku pozycjonowania lokalnego na pewno warto dodać firmę do Map Google wraz z adresem jej strony internetowej.
- Można udzielać się na różnego rodzaju forach internetowych. Takie działania dają wiele korzyści- z jednej strony możemy wypowiadać się jako ekspert sygnując wpisy nazwą gabinetu, wówczas być może ktoś będzie zainteresowany naszymi poradami już w ramach wizyty w gabinecie. Drugą korzyścią działania na forach jest możliwość zostawiania linków w treści komentarzy lub też w sygnaturkach. Mamy tutaj ogromne pole do popisu- możemy wybierać fora o tematyce medycznej i typowo zdrowotnej, ale też fora dedykowane osobom ćwiczącym, trenującym i takim, które są na diecie. Możemy też wybierać fora internetowe związane ze stylem życia, ale i zdrową żywnością czy też jakże modną żywnością super food.
- Zawsze warto pokusić się też o pozostawienie linka w różnego rodzaju katalogach tematycznych, szczególnie tych, które mają zasięg lokalny i które faktycznie są odwiedzane przez realnych użytkownikach. Analogicznie, lepiej omijać typowe seokatalogi, które posiadają dość niską wartość merytoryczną.